Hájíme veřejný zájem ve věcech drážní dopravy.

Železniční síť je jako živý organismus.
Čím rychleji ji osekáváme, tím rychlej umírá ...

Klub přátel lokálek, z.s.

Dukelských hrdinů 3/2590
690 02 Břeclav
IČ: 22871632

Registrace: MV ČR 19.4.2010 pod č.j.: VS/1-1/79685/10-R
Zapsán ve VR: Krajský soud v Brně, oddíl L, vložka 14749

mobilní telefon: (+420) 607 732 721
ID datové schránky: dd2te69
e-mail: info@klub-pratel-lokalek.cz

Transparentní účet u Fio banka, a.s. č.ú.: 2200113770/2010
IBAN: SK9083300000002200113770 BIC kód/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Zápisky z cest Jarka Lamparta

01.04.2013 23:25

30. 3. 2013

... na vlečku Karlovarských minerálních vod do Kyselky

Ve velikonoční bílou sobotu vypravila společnost Severočeská dráha čtyři páry vlaků v úseku Vojkovice nad Ohří do Kyselky do areálu stáčírny minerálních vod a překladiště, přičemž první spoj najížděl ráno ze stanice Kadaň předměstí a poslední večerní do této stanice také přijel.  Protože je tato akce i pro místní obyvatele jakousi neobvyklou raritou, běžně se na tuto nyní vlečku nedostanou. Dostavili se na tyto jízdy v tak velkém počtu, že byl jediný vagonek BDlm (známý jako přívěsný k  „hurvínkovi“ M131.1) vždy zaplněn do posledního místečka a to nejen k sezení ale i stání. Jako hnací vozidlo sloužila kmenová vlečková „berta“ 743.263-0 v podnikovém nátěru s nápisem HANZALÍK, a protože byla poptávka po jízdách enormní a vagónek nestačil, byli někteří cesty chtiví zájemci převáženi i v kabinách strojvedoucího na „Bertě“.

31. 3. 2013

... alespoň po kousku Kozí dráhy z Děčína hl. n. do Telnice

Ve velikonoční neděli vyjela stejná společnost Severočeské dráhy tentokrát s motorákem „loďák“ 831.105-2 v polomáčeném krémově – červeném nátěru s rekonstruovaným interiérem s červenými potahy sedaček, na část Kozí dráhy, a sice z Děčína hl. n. do Telnice ( dál tedy až do Oldřichova u Duchcova pro špatný stav kolejí správce SŽDC, s. o. nepovolil a ještě jednu podmínku si stanovil, pustím samotný motorový vůz, žádný přívěsný, nebo jízdu nepovolím). A stejně jako den předtím i tady se při přistavení motoráku na  první kuse koleji vpravo od nádražní budovy kolej 1B vždy tvořily enormní zástupy místních dychtivých projet se po dlouho neprovozované místní dráze a také tento jediný vůz byl na každé jízdě naplněn do maximální možné míry nikoliv jen místa k sezení, ale také všechna možná místa k stání. Ilustrační fotky Saši Vanžury si můžete prohlédnout zde.

  • autor: Jaroslav Lampart - text, Petr Gebhart - foto a video
TOPlist