Hájíme veřejný zájem ve věcech drážní dopravy.

Železniční síť je jako živý organismus.
Čím rychleji ji osekáváme, tím rychlej umírá ...

Klub přátel lokálek, z.s.

Dukelských hrdinů 3/2590
690 02 Břeclav
IČ: 22871632

Registrace: MV ČR 19.4.2010 pod č.j.: VS/1-1/79685/10-R
Zapsán ve VR: Krajský soud v Brně, oddíl L, vložka 14749

mobilní telefon: (+420) 607 732 721
ID datové schránky: dd2te69
e-mail: info@klub-pratel-lokalek.cz

Transparentní účet u Fio banka, a.s. č.ú.: 2200113770/2010
IBAN: SK9083300000002200113770 BIC kód/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Jak se bude rozvíjet síť regionálních železnic?

30.03.2013 21:05

Rok 2013 bude pro regionální železnice velmi klíčový. Všichni víme, že stát a kraje menší železnice moc nepodporují, ale shrňme si nejdůležitější body:

  1. Trať 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova ("Kozí dráha")  Po 3 letech, kdy na trati nejezdily vlaky se na dráhu opět vrací pravidelné turistické vlaky. Prozatím v úseku Děčín - Telnice pojedou vlaky na Velikonoce a poté o víkendech v červenci a srpnu.Snad ještě letos by měl být zprovozněn i úsek Telnice - Krupka - Teplice lesní brána - Oldřichov u Duchcova. Bohužel úsek Telnice - Krupka je ve špatném stavu. V roce 2014 by měl být obnoven celoroční provoz v celé délce tratě.
  2. Trať 144 Loket předměstí - Krásný Jez - Již v roce 2012 začaly práce na zprovoznění 15 let uzavřené dráhy v úseku mezi Krásným Jezem a Ležnicí, které by měly být dokončeny v polovině letošního roku. To bude možné trať využít pro nákladní dopravu (firma Legios), příp. i pro osobní vlaky do zastávky Ležnice. Nicméně s osobní dopravou se počítá až po dokončení další etapy rekonstrukce, tj. po zprovoznění úseku Ležnice - Horní Slavkov, což by mohlo být už v roce 2014. To by na trati měly jezdit 4 páry vlaků v pracovní dny a 2 o víkendech.
  3. Trať 305 Kroměříž - Zborovice - Trať, která je již dlouho ohrožená, ale jejímuž zrušení se brání Zlínský kraj bude v letošním roce výrazně zmodernizována. Investice z evropských fondů využije SŽDC na železniční přejezdy, příp. opravu traťové koleje. To umožní zvýšení traťové a následně i cestovní rychlosti. Tato investice snad trať oživí a dá jí naději, že nebude zrušena.
  4. Trať 904 Nová Ves u Kunčiny - Hřebeč - Tato muzejní trať, která není ve správě SŽDC bude do příštího roku zprovozněna právě ve vyloučeném úseku na Hřebeč.
  5. Další tratě - Dále s počítá například s obnovením trati Aš - Selb (2014), Dolní Poustevna - Sebnitz (2014/15) nebo Broumov - Otovice - Tlumaczov.


Bohužel je ale potřeba říct, že je spousta úseků, které jsou vyloučeny. Například:

  • 162 Mladotice - Kralovice u Rakovníka
  • 242 Dobronín - Polná
  • 256 Čejč - Uhřice u Kyjova
  • 296 Velká Kraš - Vidnava

A jak to bude právě s vyloučenými úseky? Zaniknou? Nebo budou obnoveny podobně jako některé výše zmíněné tratě? To záleží na obcích a městech a také občanech!

  • autor Michal Havelka
TOPlist