Hájíme veřejný zájem ve věcech drážní dopravy.

Železniční síť je jako živý organismus.
Čím rychleji ji osekáváme, tím rychlej umírá ...

Klub přátel lokálek, z.s.

Dukelských hrdinů 3/2590
690 02 Břeclav
IČ: 22871632

Registrace: MV ČR 19.4.2010 pod č.j.: VS/1-1/79685/10-R
Zapsán ve VR: Krajský soud v Brně, oddíl L, vložka 14749

mobilní telefon: (+420) 607 732 721
ID datové schránky: dd2te69
e-mail: info@klub-pratel-lokalek.cz

Transparentní účet u Fio banka, a.s. č.ú.: 2200113770/2010
IBAN: SK9083300000002200113770 BIC kód/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Aktuálně

Připojujeme se k aktivitě Strany zelených a žádáme všechny o podporu - stáhněte, prosím, a odešlete papírový petiční arch. Dnešním dnem začal sběr podpisů pod petici za záchranu tratě Českým středohořím, která byla poškozena ničivým sesuvem před dvěma lety. Požadavky jsou v...
PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice žádáme vládu a poslance České republiky, aby se co nejúčinněji zasadili za rekonstrukci a obnovení provozu na...

Akce "Bulhar"

21.04.2015 09:45
Již cirka před měsícem se zrodil nápad zachránit některé artefakty upomínající na éru drážní přepravy spěšnin. Ve spolupráci s příznivci historie z řad zaměstnanců Českých drah se podařilo zajistit ještěrku Balcancar z roku 1959 a taktéž o desetiletí mladší váhu na zavazadla Transporta Chrudim....
Asociace ASORKD se dnes obrátila na ministra kultury Daniela Hermana (KDU-ČSL) s podnětem k provedení přezkumného řízení, které by se mělo zabývat rozhodnutím MKCR neprohlásit vlakové nádraží v Havířově kulturní památkou. Poté, co v říjnu 2014 ministerstvo vydalo rozhodnutí o neprohlášení...
Na podzim minulého roku srovnaly bagry se zemí více než sto let starou budovu železničního nádraží v Hranicích u Aše (Hranice v Čechách). Stalo se tak přes odpor vedení města a velké části jeho obyvatel. Rozhodnutí přitom vydal novopečený vlastník objektu, Správa železniční dopravní cesty...
Mezi dopravními fanoušky se často papouškuje oblíbená floskule „železnici můžeme zrušit, protože tam vedle stejně zůstane ta silnice“. Proti tomu stojí klíčová otázka – jaký dopad bude mít zrušení železničního provozu na silnici? Obligátní odpovědí zejména z řad železničních rádoby „odborníků“...
Ústí nad Orlicí – Občanská sdružení SPOUSTI a Nádraží nedáme! vydávají společné stanovisko k zoufalému stavu rekonstrukce železniční stanice Ústí nad Orlicí. Nyní se ukazuje, jak prozíravým krokem byla záchrana historické budovy nádraží, jejíž řádné zprovoznění se zdá být jediným rozumným řešením...
Na vlakovém nádraží se v sobotu večer sešli zástupci Dolu architektury s veřejností, aby se v podvečerní debatě hovořili o rekonstrukci a využití dnes prázdného nádraží.   Členové spolku přítomné občany seznámili se svým návrhy. "První nástupiště, které dnes nesmí využívat veřejnost a na...

Co to byla vlaková pošta

15.02.2015 20:00
Článek není mým autorským textem, autor Petr Študent je kurátorem a majitelem sbírek soukromého Muzea vlakové pošty a vydavatelem časopisu Československá vlaková pošta, který ve vlakové poště pracoval v letech 1991 až 1999 a který nadále rád o Vánocích chodí třídit na poštu Brno 02 zásilky. Děkuji...
Ing. Tomáš Tužín se v souvislosti s loňským ukončením pravidelného provozu na trati z Opavy do Jakartovic zamyslel, jak zvýšit atraktivitu regionu tím, že se úloha železnice jako prostředku běžné dopravní obslužnosti posílí. Víkendové vlaky v rámci podpory turistiky a cestovního ruchu jsou jistě...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>
TOPlist