Hájíme veřejný zájem ve věcech drážní dopravy.

Železniční síť je jako živý organismus.
Čím rychleji ji osekáváme, tím rychlej umírá ...

Klub přátel lokálek, z.s.

Dukelských hrdinů 3/2590
690 02 Břeclav
IČ: 22871632

Registrace: MV ČR 19.4.2010 pod č.j.: VS/1-1/79685/10-R
Zapsán ve VR: Krajský soud v Brně, oddíl L, vložka 14749

mobilní telefon: (+420) 607 732 721
ID datové schránky: dd2te69
e-mail: info@klub-pratel-lokalek.cz

Transparentní účet u Fio banka, a.s. č.ú.: 2200113770/2010
IBAN: SK9083300000002200113770 BIC kód/SWIFT: FIOZSKBAXXX

Archiv článků

V minulých dnech zahájilo Ministerstvo dopravy na návrh Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) správní řízení,  na jehož konci má být zrušení sedmi regionálních tratí Důvodem mají být úspory nákladů na provoz tratí, na kterých podle SŽDC nejezdí žádné vlaky. Žádný návrh se nezabývá skutečnými...
Přinášíme článek o rušení železničních lokálek v ČR. Chvíli jsme se rozhodovali, zda tento příspěvek umístit do sekce Názory, nebo Kauzy, jejíž spuštění jsme v redakci plánovali už delší dobu. Vzhledem k tomu, jakým způsobem Ministerstvo dopravy rušení tratí oznamuje a svým způsobem nutí Pirátské...

Rušení tratí, už zase?

14.11.2010 13:50
Není tomu tak dlouho, kdy vedle voleb nebyla snad v médiích na přetřesu jiná zpráva, než že se chystá zrušení až 63 tratí. Zprávy se lišily pouze v několika detailech, kdy v jednom periodiku je rušily České dráhy, v jiném sám ministr Bárta, ve třetím pan Šulc, a ve čtvrtém někdo úplně jiný....
Majitel známé firmy Student Agency, Radim Jančura, se nedávno veřejně rozčiloval, že stát resp. čtyři kraje – Jihomoravský, Olomoucký, Ústecký a Plzeňský, odmítly vypsat tendry na provoz regionální vlakové dopravy, do kterých plánoval vstoupit se svojí dceřinou firmou RegioJet. Její žluté vlaky se...
1) V případě, že bude trať zrušena, bude poté rozebrána, nebo bude ponechána bez údržby dále, aby bylo někdy v delším časovém horizontu možné její opětné zprovoznění? V případě zrušení dráhy SŽDC preferuje transparentní převod majetku liniové stavby (bývalé dráhy) do vlastnictví jiného subjektu a...
1) V případě, že bude trať zrušena, předpokládá se, že bude poté rozebrána, nebo bude ponechána bez údržby dále, aby bylo někdy v delším časovém horizontu možné její opětné zprovoznění?  Zrušení dráhy nezakládá povinnost vlastníka této stavby stavbu odstranit. Vlastník této stavby, jež byla do...
V říjnu 2010 Ministerstvo dopravy (MD) na popud Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) zahájilo správní řízení na zrušení (zatím) několika lokálních železničních tratí, jak bylo už dříve popsáno např....
EXEMPLA TRAHUNT - ukážeme si na příkladu Regionální trati Zell am See – Krimml v sousedním Rakousku, jak to může vypadat, pokud je zájem regionální dráhu zachovat a využívat. Existence železniční tratě vedoucí vašim městem nebo obcí je v současné době ohrožena z důvodů údajného nedostatku...
Rozhodnutím ministra dopravy Víta Bárty po 40 letech začíná nová vlna úředního rušení regionálních železničních tratí, kterého se vyvarovaly kupodivu i pravicové vlády Václava Klause. Dokonce i ty na rozdíl od současné vlády věděly, že rušení tratí by vždy mělo být až tím posledním krokem. Zrušit...
Řečeno velmi mírně, Zelená kniha dopravní superstrategie Víta Bárty se opravdu nepovedla – není ani zelená, ani super. Jelikož si však česká veřejnost kvalitní dopravu zaslouží, připravili jsme ve Straně zelených pro pana ministra jednoduchý návod pro její zlepšení. Bude-li se pan ministr Bárta...

Vybrali jsme z tisku

12.03.2011 18:00
Na podzim jsme na stránkách PROSTĚJOVSKÉHO Večerníku přinesli vyjádření Olomouckého kraje k problematickému zajištění dopravní obslužnosti v okrajových částech, konkrétně v ‚trojmezí‘ Olomouckého, Pardubického a Jihomoravského kraje, z naší strany představované železniční tratí Prostějov - Chornice...
28.2.2011 zveřejnil Jiří Zimola na svém webu článek K poslednímu sbohem jedné trati. Stovky lidí se v sobotu rozloučily se svou „Netoličkou“. Jihočeský kraj si totiž již neobjednal u Českých drah další provoz na více než sto let staré trati č.193 Netolice - Dívčice. Tolik stručná zpráva z novin,...
Správa železniční dopravní cesty chce rušit regionální tratě. V současné době běží řada správních řízení, na jejichž konci by mohl být onen pověstný konec některých regionálek. Že se na tom nic neušetří, je nabíledni. Opuštná trať se totiž musí zrušit i fyzicky a to něco stojí. celý článek
Vážení, vy, co nevíte, připomínám - 12. ledna jsme podali žádost o kvantifikaci a specifikaci nákladů vynaložených na údržbu drah 312, 334, 245, 256, 274, 162 a 144 za období 2009 a 1. tři čtvrtletí 2010. Protože nebyla žádná odpověd, dne 7.3.2011 jsme generálnímu řediteli poslali předžalobní...
ing. Tejkl nás požádal, abychom zveřejnili jeho názor, k článku uveřejněného na serveru idnes.cz Činíme tak s chutí, neboť jeho názory korespondují s cíli sdružení :) Je chvályhodné, že snahou vedení města Litomyšle se podařilo zas o jeden rok prodloužit existenci jedné z lokálek Pardubického...
S železnou pravidelností se rok co rok opakuje snaha redukovat provoz na regionálních tratích a tak je postupně uzavřít a následně zrušit. Další tratě v Pardubickém kraji jsou letos ohroženy – Králiky – Štíty, Přelouč – Práchovice, Vysoké Mýto – Litomyšl a dokonce i hlavní tah přes Vysočinu, Žďárec...
Ministr dopravy Vít Bárta podle informací České televize plánuje odvolat generálního inspektora Drážní inspekce Romana Šiguta . Postup ministra dopravy nese znaky klasického „honu na čarodějnice“ - oficiální důvody obsahují jen formální výtky. Vrcholem je výtka, že si generální inspektor...
Žili byli dva úředníci, jeden seděl v Praze, byl státní a měl na starosti koleje, druhý seděl v Pardubicích, byl krajský a měl na starosti to, co po těch kolejích v kraji jezdí. Jednou byl pražský úředník na výletě v Pardubickém kraji a zde se projel lokálkou ze Ždárce do Poličky a Svitav. Lokálka...
Uvedenou tiskovou zprávu zveřejnujeme v plném znění, protože plně koresponduje s názorem občanského sdružení.Pro zachování a rozvoj dopravní obslužnosti, kterou zajišťují regionální železniční tratě, navrhuje Strana zelených následující kroky: zachování dopravní obslužnosti území Olomouckého...
Od minulého týdne mám k dispozici aktuální materál firmy OREDO k zásadám železniční dopravy na území Pardubického kraje od roku 2012. Již název materiálu je zavádějící. Pokud tedy zpracovatel hovoří o koncepci jedné z druhu hromadné dopravy, tedy dopravy železniční, nelze tuto koncepci zpracovat...
Čtete noviny? Díváte se na zprávy? Zamysleli jste se někdy na tím, kolik nám toho napovídají o tom, jak nutně potřebujeme nové dálnice, kolik desítek miliard je nutné investovat do tunelů pod Prahou, kolik zase bylo na silnicích mrtvých, jak se správně řídí a jak je drahý benzín a povinné ručení? O...
Kolega Pavel Prchal zaslal mailem monitoring článků pardubického webu ohledně optimalizace veřejné dopravy za poslední období. Není to pěkné čtení, ale děkujeme:) Letohradsko s optimalizací dopravy souhlasí Petice byly zbytečné, na Litomyšlsku panuje shoda Optimalizace dopravy pokračuje i na...
V poslední době se českými médii šíří názor, že železniční doprava je drahá ve srovnání s individuální případně autobusovou dopravou. Pokusili jsme se nastolit fakta, abychom tento mýtus uvedli na pravou míru. Text zpracoval: ing. Pavel Prchal 1. Železnice (17, 18) 1.1 Pravidelná osobní doprava v...
Na základě událostí poslední doby, které zcela popírají přijatou dopravní politiku státu i trend vývoje dopravy v rámci Evropské unie, otevřeně žádají níže podepsané osoby, občanská sdružení a železniční dopravci politickou reprezentaci státu a územních samosprávných celků o: nastavení rovných...
Je to více jak půl roku, kdy se cestující dozvěděli z nových jízdních řádů, že kraj v rámci úspor přesedlal z vlaků na autobusy. Úspory však vzaly rychlé za své, neboť přes veškerou možnou návaznost byla doprava na Podbořansku koordinací dokonale utlumena. Cílem bylo nahradit osobní vlaky na trati...
Záznamy: 1 - 25 ze 123
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Štítky

  1. omezení spojů
  2. Miroslav Kalousek
  3. ministr financí
  4. Ministerstvo financí
  5. Karlovarský kraj
  6. Krásný Jez
  7. Plzeňský kraj
  8. podpora venkova
  9. Trať č. 135 Louka u Litvínova - Moldava v Krušných horách
  10. Autobusová doprava
  11. dárci
  12. Trať č.015 Prachovice - Heřmanův Městec
  13. M262.1183
  14. Havířov
  15. bezpečnost provozu
  16. modernizace
  17. Bohumín-Břeclav
  18. Trať č 024 Králíky - Štíty
  19. Trať č. 025 Hanušovice - Dolní Lipka
  20. Trať č. 018 Choceň - Litomyšl
  21. ČSSD
  22. Jana Vaňhová
  23. cestovní ruch
  24. vlečka EDU
  25. Demokratická unie odborářů
  26. ukončení levostranného provozu
  27. sitemap
  28. Česká televize
  29. dozorčí rada
  30. úspory
  31. KSČM
  32. M286.0044
  33. Ministerstvo dopravy
  34. AutoMat
  35. rekreační potenciál
  36. Halo noviny
  37. efektivita
  38. Jaroslav Komínek
  39. Trať č. 254 Šakvice - Hustopeče
  40. omezení dopravy
  41. Trať č. 294 Velká Kraš - Vidnava
  42. Konzultačně dopravní společnost
  43. integrovaný dopravní systém
  44. Archiv článků
  45. obnova dráhy
  46. Trať č. 024 Králíky - Štíty
  47. Trať č. 043 Královec - Žacléř
  48. Trať č. 046 Hněčeves - Smiřice
  49. Trať č. 113 Čížkovice - Obrnice
  50. Trať č. 163 Protivec - Bochov
  51. Trať č. 193 Dívčice - Netolice
  52. Trať č. 236 Čáslav - Třemošnice
  53. Trať Čáslav - Močovice
  54. Trať č. 015 Vápenný Podol - odbočka Tasovice - zrušený úsek
  55. Trať č. 314 Opava - Horní Benešov
  56. přeprava spěšnin
  57. zastavení provozu
  58. Trať 097 Lovosice- Teplice
  59. Poslanecká sněmovna
  60. vláda ČR
  61. správní rozhodnutí
  62. zákonnost rozhodování
  63. Železniční muzeum Zlonice
  64. stálá expozice
  65. Trať č. 243 Moravské Budějovice - Jemnice
  66. Trať č. 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem
  67. Trať č. 334 Kojetín - Tovačov
  68. Důl architektury
  69. M240.0113
  70. klíčová slova
  71. Blm 5-2243
  72. Společnost moravských okresních drah
  73. zrušení dráhy
  74. Kordis
  75. Uhřice u Kyjova
  76. rychlíky
  77. Ministerstvo kultury
  78. Muzeum poštovní přepravy
  79. Trať č. 345 Nemotice - Koryčany
  80. 701.557-1
  81. Rakousko
  82. Železniční doprava
  83. Glosy a fejetony
  84. ČD Cargo
  85. vlaková pošta
  86. památková ochrana
  87. Postaa 50 54 00 20 229-5
  88. Ústecký kraj
  89. Ústí nad Orlicí
  90. rekonstrukce
  91. tarifní politika
  92. nákladovost
  93. obnovení provozu
  94. Trať č. 132 Děčín - Oldřichov u Duchcova
  95. nádraží
  96. Jihomoravský kraj
  97. Trať č. 262 Třebovice v Čechách - Chornice - Skalice nad Svitavou
  98. Pardubický kraj
  99. omezení drážní dopravy
  100. Trať č. 253 Vranovice - Pohořelice
  101. veřejná hromadná doprava
  102. veřejná doprava
  103. Trať č. 256 Čejč - Ždánice
  104. motorový vůz řady 810
  105. tisková zpráva
  106. koncepce
  107. dopravní infrastruktura
  108. muzejní vlaková pošta
  109. dopravní obslužnost
  110. dopravní politika
  111. Olomoucký kraj
  112. Strana zelených
  113. Ondřej Liška
  114. Kraje
  115. Kroměřížská dráha
  116. trať č. 261 Ždárec u Skutče - Svitavy
  117. rušení drah
  118. Jiří Zimola
  119. Jiočeský kraj
  120. Konzultační dopravní společnost
  121. Milan Chovanec
  122. RegioJet
  123. Vít Bárta
  124. Trať č. 165 Vilémov u Kadaně - Radonice u Kadaně
  125. Trať č. 326 Hostašovice - Nový Jičín h.n.
  126. SŽDC
  127. Trať č. 144 Loket - Krásný Jez
  128. regionální dráhy
  129. historie
  130. OREDO
  131. železnice
  132. demolice
  133. počty cestujících
  134. zrušená dráha
  135. zák. č. 106/1999 Sb.
  136. ČESMAD Bohemia
  137. Nádraží nedáme
  138. převod vlastnictví k majetku dráhy
  139. Trať č. 247 Boří Les - Lednice na Moravě
  140. převody drah
  141. JHMD
  142. veřejná sbírka
  143. dráhy s nulovým provozem
  144. svobodný přístup k informacím
  145. 213.901
  146. Trať č. 162 Čistá - Mladotice
  147. poštovní přeprava
  148. rušení spojů
  149. Mgr. Radko Martínek
  150. Dopravní web
  151. Sdružení železničních společností
  152. diskriminace
  153. Senát
  154. Zdeněk Žák
  155. petice
  156. Jaromír Dušek
  157. Trať č. 312 Bruntál - Malá Morávka
  158. rušení rychlíkových spojů
  159. České dráhy
  160. správní řízení
  161. Svaz cestujících ve veřejné dopravě
  162. cyklostezka
  163. Trať č. 271 Prostějov hl. n.- Chornice
  164. Pavel Dobeš
  165. rozkladová komise
  166. ministr dopravy
  167. Trať č. 164 Kadaň - Prunéřov - Kaštice
  168. Trať č. 257 Mutěnice - Kyjov
  169. cíle spolku
  170. infrastruktura
  171. Optimalizace veřejné dopravy
  172. výkonný výbor
  173. omezování spojů
  174. omezení spoju
  175. rekonstrukce tratí
TOPlist